En dag av koffein

Ibland hatar jag att jag är så svensk. Förra året spydde man över snö och minusgrader - nu är det grönt och plusgrader, då önskar jag lite snö och kyla. Aldrig blir man nöjd, man ska alltid ha det man inte kan få.
     Det enda som är positivt med regn och plusgrader är att man inte behöver stå och skrapa rutorna tjugo över sex på morgonen.

* Kl 06.55 - morgonkaffe. Nödvändigt och väldigt gott.

* Kl 09.05 - förmiddagskaffe. Inte alls gott.

Alltså, jag vill ju inte ha som förra året med -20 på termometern, men lite snö och några minusgrader kan det ju faktiskt få vara. Allra helst nu när det börjar närma sig jul.
     Igår hade vi luciafirande på jobbet och idag var det julkrubbsvandring i kyrkan, och undan för undan börjar julkänslan infinna sig.

* Kl 10.50 - kaffe på Kristinagården efter julkrubbsvandringen. Helt okej.

* Kl 15.30 - kaffe hos Mormor och Morfar. Inget vidare gott.

* Kl 17.15 - kaffe hos Blondie Bubble Boy som bjöd på födelsedagsfika. Ha den äran än en gång!

Inte undra på att magen mådde sådär framåt kvällen. Kände mig som en enda jävla kaffesump.
     Men å andra sidan: energin var på topp vilket gjorde kvällens gympass behagligt. Får väl dock se när man lyckas somna inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0