Försäsongs-glamour

Ja...
    Gårdagen spenderas delvis på ett kylslaget Tunavallen - och när jag säger kylslaget så menar jag fan i helvete det! Det kan ha varit det jävligaste jag varit med om någonsin.

Jag minns en gång när jag var barn, jag hade glömt husnyckeln och det var vinter och kallt. Grannen var inte hemma så jag stod där och trampade och väntade på att Mor skulle komma hem från jobbet. Det var så fruktansvärt kallt och det dröjde inte länge innan jag började grina av köldsmärta.
    Nu när man blivit äldre så kan man ju hantera kyla på ett annat sätt, men det var definitivt kallare igår än den där gången när jag var utelåst. "Det är -20 grader i Kungsör", sa någon som hade ringt och pratat med nån hemifrån, och det kan inte ha varit mycket kallare på Tunavallen.

Nåväl, anledningen till att jag plågade mig själv på det sättet var ju för att det var träningsmatch mellan KBK och Citys juniorer, där det blev förlust med 3-2.
    Första halvleken var ganska bra, tycker jag, där vi tidigt tog ledningen väldigt fint genom Yanick. Sedan kvitterade City, men innan halvleken var slut så kunde Källe ge oss ledningen pånytt efter en riktig stänkare utanför straffområdet. Årets mål so far, även om vi bara spelat en match. Kommer man väl få höra tjatas om hela säsongen.
    Till den andra halvleken kunde City kvittera ganska omgående, och stund senare även trycka in 3-2 efter lite sjabbel i försvaret. Den andra halvleken var väl inte lika bra ifrån vår sida - men det var ju första matchen för året, många nya och unga spelare i laget fick chansen, och Citys juniorlag håller ganska god division 4-klass, så det var inte så mycket att snacka om.

Ny match på onsdag, då i Skinnskattebergs nya inomhushall med konstgräs, dock 9-manna, mot Skinnskatteberg, tror jag. Lite varmare då, hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0