Gårdagens batalj

Gårdagens träningsmatch mot Skinnskatteberg blev en annorlunda match. Dryga halvtimmen innan matchen skulle börja ringer domaren och säger att han är sjuk - och tydligen fanns det ingen som kunde hoppa in i hans ställe.
     Vad då göra? Jo, jag fick såklart ställa upp.
     Det var ju verkligen inte optimalt, med tanke på att jag har problem med att ens jogga ordentligt. Kändes inte som att jag skulle sätta varje offside, om man säger så.
     Men det löste sig genom att jag och en annan nisse tog varsin planhalva - i den första halvleken. Den andra halvleken tog KåGe över, som vaktat målet i den första, och då sjönk ju nivån avsevärt.
     I den första halvleken var det klockrent, inte ett enda klagomål hördes. I den andra halvleken däremot så började det grymtas och bjäffas nästan direkt. KåGe hade svårt att sätta nivån och bommade också två solklara straffar som vi skulle ha haft.
     Jag däremot blåste en straff för Skinnskatteberg, även om det tog emot nåt fruktansvärt i mitt rödsvarta hjärta. Men hade jag inte blåst då så hade det nog...ja, blivit en jävla liv. Och hade jag haft ett rött kort så hade jag nog också visat ut Cladam efter hans brottargrepp.
    
Nåväl, vi vann med 8-5 - och även fast det absolut inte var någon toppinsats ifrån våran sida så vann vi i alla fall.
      Man of the match blev Lingen med sina tre mål och två (påstådda) assist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0