Lite kort om festivalen

Sista deltävligen av Melodifestivalen - och fortfarande ingen panglåt. Jag efterlyser inte en låt som jag skulle älska personligen, men i alla fall en låt som man kan känna att "Okej, den här kan jag stå för som svensk ute i Europa". Just nu är det väl...Eric Saade, kanske, tyvärr.
     Eller varför inte Nicke Borg som gick vidare ikväll? Bra låt, och det är väl det minsta man kan kräva av honom efter alla fina år med Backyard babies. Men vad hade karln på sig för kläder? Det var ju inte ens lite häftigt.
     Men mina favoriter ikväll var Melody club, och det var riktigt ruttet han de åkte ut. Jag menar de där skitlåtarna som gick till Andra chansen - vad var det för någonting?
     Tokhypade Red one-låten som Love generation lät ju som någonting Lady Gaga ratat, och det var väl kanske också därför den var med i Melodifestivalen? Skräp! Och det var den där Linda Pritchards låt också.
     Lasse Stefanz hade en småmysig låt, som dock inte gick vidare. Lite märkligt, med tanke på hur trogna dansbandspubliken brukar vara.
     Och Linda Bengtzings låt var typisk Linda Bengtzing, fast lite sämre än tidigare år. Men en frisk fläkt det är hon. Jävlar vilket energipiller! Jag unnar henne finalplatsen, bara för att hon verkar vara så genuint glad.
     Men bäst var nog The Ark. Synd bara att de var utom tävlan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0