Min morgon och dag

Lördag, lördag, lördag. Vaknar som vanligt upp till ljudet av Nyhetsmorgon lördag på TV4, där Jesper Bengtsson idag satt och intervjuade Carl Bildt om det rådande klimatet i Libyen.
     Stapplar upp lite sömndrucken efter att ha sovit dåligt sedan 06.30. Håret står rakt upp och ögonen är lite mosiga. Sätter på en kanna kaffe och läser det jag inte hann läsa i gårdagens Expressen.
     Därefter är jag med i matchen, ready to rock'n'roll.

Läser om en gammal "dokusåpa-stjärna" som tagit sitt liv, och efter en snabb rundvandring på nätet kunde jag få fram att det var Big brother-Rebecca.
     Väldigt tragiskt, såklart, som det alltid är. Hon verkade ganska trasig redan då när hon var med i programmet, och det senaste jag hörde nu var att hon skötte ett hunddagis, men...nej, usch, det är ingen rolig läsning.

Alexandra Pascalidou åkte ut i Let's dance igår - äntligen, får man lov att säga. Frågan var inte om hon skulle åka, utan när? Det är en väldigt stark bedrift att ha varit kvar så länge ändå, för hon borde ha ut bland de första. Lite för att hon är som hon är, men mest för att hon dansar sämst helt enkelt.

Jaha, och idag blir det att ta sig in till Eskilstuna och Tunavallen igen, då vi spelar träningsmatch mot IFK Eskilstuna. Kan bli tufft, och vi måste göra det mycket bättre än mot Skinnsberg i onsdags.
      Innan det blir det nog lite shopping på stan.

Annars är det väl Melodifestivalen ikväll. Jag är väldigt nyfiken på vad Melody club kan hitta på, de kan ju vara riktigt bra ibland - och sedan finns det lite intresse kring Linda Bengtzing, Lasse Stefanz och Red ones låt som Love generation framför.
      Kan bli bra.

Kommentarer
Postat av: Petra

Du må tro att jag väntat på att Alexandra skulle åka ut och igårkväll blev det ÄNTLIGEN av....skönt att slippa se henne mer=)) Nästa som ryker blir nog Jessica fast jag hoppas på Alexander. Han är så jäkla irriterande=((



Kul att höra att du skriver på en bok. Du kommer att lyckas bra som författare - tror jag L



Ha en trevlig lördagskväll!

2011-02-26 @ 16:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0