Motsträvigt sjuk

Så fick förkylningen tillslut övertaget och däckade mig. Jag trodde faktiskt att jag skulle orka hålla hela den här snoriga distansen ut, men nu ger jag mig.
     Näsan är som ett vakuum, det tjuter i öronen, huvudet är som en balja mos och jag känner mig rätt varm. Det är inga bra förutsättningar om man jobbar på en friluftsförskola. Så det blev till att vara hemma idag, och även imorgon, för att förhoppningsvis vara mer eller mindre helt återställd på onsdag.
     Det är lite småjobbigt. Jag drar mig alltid för att sjukanmäla mig, vare sig det gäller jobb, fotbollsträning eller vad som helst. Det känns inget bra, som ett svaghetstecken. Jag vet ju att det inte är det, att det är fullt normalt att vara sjuk ibland, men jag tycker ändå inte om det. Det passar inte mig att vara sjuk.
     Men, det är väl bättre att vara hemma och kurera sig några dagar, för att snabbt bli frisk, än att gå och jobba och dra ut på skiten mer än nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0