Om tredje showen...

Tredje delfinalen av Melodifestivalen var den bästa hittills, om än inte lika bra som förr om åren.
     Även fast jag tycker att det var jämnbra kvalité på låtarna så var det ganska enkelt att pricka in vilka som skulle gå till finalen i Globen. Eric Saade hade ju vunnit i samma sekund som det stod klart att han skulle ställa upp, med tanke på alla omdömmeslösa barn och tonårstjejer som röstar - och nästan lika givet var det att The Playtones skulle gå vidare, eftersom att de blev så populära efter deras seger i Dansbandskampen.
     I Erics Saades fall så var det väl okej, för låten hör väl hemma i Globen-finalen, men The Playtones bidrag var ju...inte min kopp te, snällt sagt. Det är ju inte Saade heller, men det var ju lite stake i den låten i alla fall.
     Annars halvgillade jag (Idol)Sebastians låt, men den hamnade preics utanför Andra chansen. Dit gick istället Shirleys angels med en ganska kass låt, konsigt nog eftersom att låtskrivaren Alexander Bard brukar ha hit-känsla, och de fick sällskap av försiktiga men sympatiska Sara Varga som hade framförde en skör truddelutt.
     A-teens-Sara Lumholdt sjöng verkligen inte bra, vilket var synd på en ganska catchy låt, och Lambretta-Linda Sundblad hade en ganska smittsam låt som dock inte gick hem hos tittarna. Och sist kom den där Simon Forsberg med en ballad som funkade bra förr om åren men som år 2011 anses alldeles för mossig.
     Ja, det var min sammanfattning.

Annars vill inte Melodifestivalen lyfta som det brukar göra. Vissa tycker ju att Melodifestivalen är ett "jävla helvete" till program, men jag är en man byggd på traditioner och Melodifestivalen är ett måste för mig. Har alltid varit kommer nog alltid att vara. Jag är programmet troget, i medgång och motgång, och därför kan jag säga att det i år inte är lika bra som det varit - men jag kommer ändå alltid att titta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0