Veckan som gått

Big brother drog igång igen efter 4 års uppehåll, och så här efter en vecka vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om det. Det är inte lika kasst som det var på slutet när det sändes senast, men det är än så länge inte riktigt lika bra som när det var som bäst.
     Det finns profiler, det gör det, och det kanske tar ett tag innan programmet kommer igång på riktigt. Problemet är det att deltagarna just nu är så medvetna om att det är tv, och vad som är bra och dålig tv, och då blir det genast mycket sämre. Men snart kommer de nog att glömma bort kamerorna lite oftare, och då blir det mer "på riktigt", och då blir det nog också bättre.

Bra idrottsvecka för svensk del. Angelica Bengtsson hoppade tokhögt i stavhopp och Marcus Hellner åkte tokfort i sprinten på skid-VM. Mycket roltigt att bevittna.

Sedan blev det klart att Måns Zelmerlöw tar över Allsång på Skansen efter Anders Lundin, och jag har inte kommit underfund med om jag gillar det eller inte.
      Jag har inget emot Måns Zelmerlöw, tvärtom, han har verkligen gjort allting rätt efter Idol, och samtidigt tycker jag det var hög tid för Anders Lundin att flytta på sig efter 6 år.
      Det jag ställer mig frågande till är om Måns Zelmerlöw är värdig ett sånt fint program som Allsång på Skansen? Min direkta känsla var att det är lite för tidigt, kanske. Men jag vet, det kanske blir bra. Eller, jag vet inte. Jag måste fundera mer kring det.

Annars var det svinkallt i början av veckan, och nu har det varit nollgradigt två dagar i rad - och enligt prognosen ska det bli fortsatt milt framöver. Är våren på väg? Hoppas det, fast låt oss ha vårat lilla Vasalopp om två veckor på dagis först. Sedan kan snön försvinna.

Var hos läkaren på vårdcentralen med mitt knä, och hon gav mig det glädjande beskedet att hon skulle skicka en remiss till en ortoped i Västerås omgående. Nu väntar jag bara på en kallelse.
      Vi har haft två träningsmatcher i veckan, och det blev en vinst mot Skinnsberg i onsdagskväll och en förlust mot IFK Eskilstuna igår. Ser väl sådär ut, just nu, men det är mycket kvar än innan serien drar igång. Jag tror ändå väldigt mycket på det här laget, om alla bitarna faller på plats, och det ska de väl göra.

Sportlov nästa vecka, och då blir det nog lite lugnare på jobbet. Kan vara skönt, och blir det härligt väder så kan det blir en underbar vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0