Forza kings & eagles!

Idag startade Köpingscupen inne i Karlbergshallen. Imorgon kliver vi in i handlingarna. KBK. Gånger två.
     Som jag önskar att jag hade fått vara med.
     Inte för att Köpingscupen betyder någonting speciellt för mig och inte för att inomhusfotboll är något jag uppskattar, tvärtom, men för att jag älskar mitt KBK och för att detta är en turnering då jag vill stå upp för min förening.
     Det är till största del lokalt, det är mycket heder och ära på spel, och det känner jag för väldigt mycket. Det gör ont att inte få vara med imorgon.
     Men jag kommer att hålla tummarna som en dåren på läktaren imorgon, såväl på förmiddagen då KBK lag 1 spelar och på eftermiddagen då KBK lag 2 spelar. Vi har två bra lag och jag hoppas verkligen att det går vägen. Inomhusfotboll, eller futsal, är en lurig gren - det är inte ens fotboll, tycker jag - och det gäller att ha marginalerna på sin sida.
     Jag hoppas och tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0