Inte roligt

Förbannades förbannade! Mitt högerknä vill inte.
     Jag fick en smäll på yttersidan förra lördagen, varpå knäet vek sig flera gånger en stund senare på träningen. Jag har vilat under veckan, men kunde i alla fall cykla utan problem i torsdags på spinningen - och inför dagens träning på Tunavallen i Eskilstuna kändes det bättre.
     Att springa var inga problem, inte heller att slå till bollen. Men mitt i en övning där jag bara skulle vända mig om så vek sig knäet igen. Jag vrålade till, men inte direkt utav smärtan utan mest för att det var så jävla obehagligt. Liksom från ingenstans så bara viker sig knäet, typ som att låret släpper ifrån sig vaden och skenbenet, och det är så jävla läskigt.
     Kanske gick jag på i träning för tidigt, men jag måste ändå kolla upp skiten nu. Det är verkligen värdelöst att vara skadad. Det är när man står på sidan och tittar på som man inser hur roligt det är att spela fotboll och hur gärna man vill vara med.
     Jag behöver verkligen den här försäsongsträningen också, så det är viktigt att jag får bukt med det här snabbt. Nästa helg är det ju även inomhus-cup i Karlbergshallen Köping, och hur det blir med den saken får vi väl se nu. Skulle vara oerhört trist att missa det, men just nu ser det väl inte så ljust ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0