Sjuka saker jag har för mig

Jag har en "grej" kring det här med kontoutdrag. Om jag har 10 000, 20 000 eller 30 000 så vill jag vill extremt gärna hålla mig ovanför de där 10-talen. Jag känner mig mycket rikare då. Skulle jag trilla ner, vilket jag naturligtvis gör tillslut, så blir jag oerhört besvärad. Har jag 20 000 och betalar nån räkning eller tankar bilen eller nåt liknande och trillar ner på 19 000 så känns det alltid som att "Jaha nu är pengarna snart slut igen...".
     Ligger jag runt där på gränsen att trilla under ett 10-tal så brukar jag ibland dra mig för handla. Åtminstone med kortet. Antingen så skramlar jag ihop kontanter, eller så undviker jag så gott det går att inte handla. Fast det är ju oundvikligt tillslut.
     Men ni ska veta att jag gör det motvilligt!

Just nu är jag 9 ören ifrån att förstöra ett vackert 10-tal. Det kommer att bli en tuff månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0