1/1-11

Jo men det blev ju ändå en rätt bra nyårsafton trots allt. Lugn och skön, men inte alldeles för lugn. Och fort gick den. Väldigt fort. Helt plötsligt var klockan halv tolv, och det nya året närmade sig med stormsteg.
     För första gången på länge så kunde jag se och höra Jan Malmsjö skrika "RING, KLOCKA, RING!!!", och det var ju pampigt. Lite, i alla fall. Sedan smällde det på bra utanför och himlen lystes upp under några minuter. Lugnt och fint, sådär.
     En annan grej jag kunde avnjuta som jag inte gjort på många år var Grevinnan och betjänten - och för första gången på länge så var det precis lika roligt som när man var liten. Vilken fantastisk liten sketch det där! Briljant i all sin enkelhet.
     Så nu är det alltså 1/1-11. Lite kul. Och märkligt. Jag menar, 2011...borde inte vi vara robotar snart?













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0