Hamburge-svennen

En väldig ganska märklig scen utspelade sig på MacDonalds i Eskilstuna idag.
    Jag kom in och ställde mig i kön, och längst framme till höger om kön stod en ung herre och stampade. Han såg inte alls ut som en fjortis, men så fort han öppnade munnen förstod jag att det inte handlade om en kille som lirar i eliten. "Asså kan man få sin jävla cheese nån gång???".
    Grabben hade säkert stått där ett tag och nu började tålamodet ta slut. "Ska det behöva ta sån jävla tid?". Då kom en manlig personal fram och frågade vad det handlade om, och grabben förklarade irriterat situationen. "Asså jag beställde en cheese för 10 minuter sen och har fortfarande inte fått!". Killen i kassan kunde inte minnas någon sådan beställning, och inte heller hans kollegor, och då jävlar började det brinna i grabben. "VA FAN, JAG BESTÄLLDE EN CHEESE OCH SEN STÄLLDE JAG MIG DÄR BORTA MED FYRA BRUDAR!!!".
     Lite senare kom en tjej ur personalen fram och tog över ärendet och hon frågade vem som hade tagit emot hans beställning. "DET VAR EN MÖRKHÅRIG TJEJ!!". Personalen frågade sen vad han beställt. "EN VANLIG CHEESEBURGARE FÖR 10 KR...OCH EN DRICKA!". Grabben hade med andra ord blivit törstig de senaste minuterna.
     Personalen förklarade sedan att det hela var väldigt märkligt eftersom att det inte fanns någon sådan beställning inslagen i kassaapparaten, och nu kunde grabben inte tro sina öron. Han var alldeles rosenrasande av förtvivlan.
     Samtidigt började skratt och skrik höras ifrån ett bord lite längre bort, där ett gäng grabbar satt. "ÖJ! SLUTA LJUG!", hörde ifrån grabbhörnan. Personalen frågade då grabben vad hans kompisar menade med det. "DET DÄR ÄR INTE MINA KOMPISAR! JAG ÄR INTE MED DOM!".
     Fram till dess hade situationen varit lite olustig. Inte direkt hotfull, men man får en viss känsla i magen när en kille står och vansinnesvrålar över en hamburgare som kostar 10 kr. Antingen är man då påtänd, jättehungrig eller jättekorkad - och i alla tre fallen så kan det bli riktigt farligt.
     Nåväl den olustiga känslan byttes senare mot komik, tack vare grabbens nästa drag. Han märkte att han inte fick gehör på sin illa dolda uppgivenhet, varpå han vräkte ur sig "JAG SKA HA MIN CHEESE...ANNARS RINGER JAG SNUTEN!". Då kom en av killarna från bordet längre bort fram till dåren och mumlade någonting ohörbart, och då gav han upp. Han gick direkt bort till grabbarna vid bordet, som han inte var med och som inte var hans kompisar, och därifrån kunde höras "Faaan...jag var ju så HÄR nära!!", och grabbgänget skrattade då i kör.
     En väldigt larvig incident som tog onödig kraft och tid ifrån personalen. Onödigt är verkligen ordet. Vilken skitunge. Han borde inte bli avstängd från MacDonalds världen över i ett år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0