När ni låg och sov

Steg upp klockan sju i morse för att åka in till sjukgymnasten i Köping. Varför får jag alltid tid klockan åtta? Det har varit så varenda gång nu, det går inte för sig. Fast det är ju i och för sig rätt skönt att komma upp i anständig tid.
    Nåväl, min tyske vän blev smått lyrisk över att se, vad han kallade, framgångarna med mitt knä. Det är bara dryga fyra veckor sedan jag opererades, och han tyckte det såg väldigt bra ut. Efter den gången jag tvingades hoppa kors och tvärs över lasarettet för att undersöka om jag hade en blodpropp då det var så svullet så trodde han att jag skulle bli ett svårt fall - men nu var han glad igen.
    Fick ett nytt träningsprogram, och nu ska jag även börja köra lite i gymmet, så att...det går framåt.

Men skit i det nu. Vad ska vi göra idag då?
    Det enda jag har inplanerat är Harry Potter på bio i Västerås med Storebror Thomas och Brorson Erik klockan 17.45 - fast det lär väl å andra sidan ta hela kvällen, för den där lilla trollkarln brukar väl hålla på i flera timmar och fladdra runt. Eller? Jag vet inte, jag har varken läst någon av böckerna eller sett nån av filmerna. Men det ska bli kul att se hur det slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0