Sorg och bedrövelse

Ja, det är ju fruktansvärt det som har hänt i Norge i Oslo. Först fattade jag inte vidden av det. Man har ju blivit så avtrubbad av såna här grejer att man knappt höjer på ögonbrynen längre. "Jaha en bomb har sprängts i Norge. Okej".
     Men sedan insåg. Sedan såg jag förödelsen. Det kändes som att det var en stad inte så långt härifrån.
     Det första man tankte var att det var ett teorror-attentat likt såna som skett i världen de senaste 10 åren, vilket cementerade uppfattningen om att vi här uppe i Norden skulle vara skyddade från såna här hemskheter. Men jag vet, sedan kom det väl fram att detta var ett verk av en eller flera nordbor. Jag vet inte riktigt.
     Och sedan var det skottlossningen ute på den där ön. Eller skottlossning, det var ju en massaker. 84 döda har hittats, hittills, och fler väntas hittas. Det är helt ofattbart. Man kan nästan inte förstå.
     Det är svårt att förstå, men bara att konstatera - terrorn finns överallt. Man får liksom vara glad så länge man lyckas hålla sig undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0