Ännu en grym seger!

Jag var, som vanligt, lite nervös inför dagens match. Denna gång var det tabelljumbon som vi skulle ta oss an, och jag var lite rädd att vi skulle underskatta dem. Men ganska så snart in i matchen så lugnade jag ner mig och insåg att den här matchen skulle vi bara vinna.
     Och det gjorde vi också. Med 4-0, igen, och det var än en gång inget snack om saken. Vi var överlägsna, även fast vi bara ledde med 1-0 i halvtid. Men vi hade så fullständig kontroll över tillställningen kändes det som, så målen skulle ju bara komma så småningom. Och det tog inte många minuter i den andra halvleken innan Putte gjorde sitt andra mål för dagen och 2-0 var ett faktum. Sedan rullade Tordan in en straff, igen, innan Modou fastställde 4-0 strax innan full tid.
     Just nu är vi fruktansvärt starka och stabila. Eller, vi är och ska vara så här starka och stabila, men det ville liksom inte lossna i inledningen av serien. Därför är vi ett par poäng bakom serieledarna Juventus, men nu har vi kommit igång och är dem i bakhasorna.
     Två matcher kvar innan sommaruppehållet, och det är bara sex poäng som gäller. Fortsätter vi så här så ska vi greja det tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0