Glad midsommar!

En trevlig midsommar önskar jag eder alla.
     Sjung, och ta i när ni sjunger. Det kan ni bjuda på.
     Ät mycket, men inte för mycket så kvällen blir lidande. Ät inte heller för lite så att kvällen blir lidande.
     Ha det så skoj ikväll.
     Bit av nubben, det känns mer och blir godare då.
     Njut av den där sista ölen.
     Nattbada med förstånd.
     Gör barn. Eller rumla i gräset.
     Ha en sån kväll som man kan titta tillbaka på i historieböckerna med ett leende.

Själv vaknade jag med en stenhård smärta i knäet i morse. Den jobbigaste hittills, lämpligt nog till denna afton. Så jag kommer att ha en lugn dag med familjen uppe i Västanhed, och det enda jag kommer att kunna utöva av ovan nämnda saker är väl sången och maten.
     Istället får jag väl sitta och plöja igenom Jens Lapidus Stockholm Noir-avslutning Livet deluxe, som jag fått av Mor som en "krya på dig-present".
     Men jag är inte bitter, närå. Trevlig midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0