Underbart

Ännu en natt - ännu en smärtfri sådan. Det högg lite när jag vaknade imorse, men jag tog en tablett och somnade om och vaknade smärtfritt.
     Annars är det bara långtsamt och tråkigt. Det var inte det här jag hade tänkt mig när jag sa att det skulle bli skönt med lite ledighet. Jag gör ju mer eller mindre ingenting.
     Och sedan insåg jag att det är den 22 juni idag. Man brukar ju säga att maj går snabbt - men vart fan tog juni vägen??? Halva sommaren har ju nästan gått utan att man knappt märkt att den börjat. Jag har ju inte ens badat i år. KAT-A-STROF är vad det är!
     Och inget bad lär det bli framöver heller. Inget midsommarfirande att lägga i historieböckerna. Inga äventyr i sommarnatten. Inga sommarlekar med vännerna. Inget som hör sommaren till.
     Naw, BUU HU, det är så synd om mig. Nej, det är det väl inte egentligen, men jag kan väl ändå få gnälla lite i min ensamhet? Kan jag inte det? Är det att begära för mycket?
     Jag funderar faktiskt på att testa de här apstarka värktabletterna jag fått för att se om dagen blir lite roligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0