Är jag live?

Ibländ tänker jag; "Tänk om jag har ett eget Truman show?" - ni vet, den där filmen med Jim Carrey. Tänk om hela världen kan följa mitt liv via gömda kameror. Tänk om mitt liv är en såpa.
     Alla människor jag mött i livet är skådespelare eller inhyrda statister, alla jävliga och lyckliga upplevelser jag haft genom åren har varit regisserade av någon person i basker.
     Ibland i min ensamhet gör och säger jag saker som är så omogna och fåniga att jag rodnar inför mig själv på grund av att det är så larvigt. Just vid de tillfällena tänker jag: "Tänk om hela världen just såg det där?". Herregud vad världen skulle skratta.
     Jag tror att jag har matrial nog för att kunna bära upp just en sådan tv-show - en egen Truman show.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0