Den ljusnande framtid är vår

Titta ut får ni se, det är en underbar solskenshistoria där ute. Februari när det är som allra härligast, tänkte jag skriva, men det är ju faktiskt mars nu. Jag har inte kommit in i det än. Mars, alltså.
    Fast visst brukar det ofta vara sånt här strålande väder när det är sportlov? Jag minns när man var liten, vi åkte alltid till Sälen på sportlovet och då var det så gott som alltid så här fint i backen. Så som jag minns det, i alla fall. Man kan säga att det är sportlovsväder ute.
    Många hatar de här månaderna - januari, februari, mars - men det är någonting visst med den här perioden också. Just den här övergången från vinter till vår, ibland är den långsam och ibland är den snabbare.
    Januari och början på februari är ju ett mörker, men den här perioden har jag kommit att tycka om väldigt mycket. När det är vår i luften och vinter på marken. Jag tycker om när det smälter och droppar från hustaken, när asfalten blir torr, när man kan ta av sig vantarna utan att tappa känseln i fingrarna, när man kan luta sig mot en husvägg och höja ansiktet mot den ljumma solen. Det där gillar jag.
     Härligt, va! Visst är det härligt! REAGERA!

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja, ja jag reagerar...looooovar=))



Jag gillar vintern och speciellt såna här vintrar med mycket snö....men alla årstider har sin charm och våren har sin. Vad jag däremot INTE gillar - just såna här dagar - så är det all slask som man måste gå i usch Men solens värmande strålar gillar jag. Tvetydigt va?=))

2011-03-03 @ 15:15:44
Postat av: J

slasken är ingen höjdare, nej, men ett nödvändigt ont för att komma till våren...bara att hålla ut! :)

2011-03-03 @ 17:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0