Domen

Var hos en ortoped idag på sjukhuset i Västerås. Jag var förberedd på det värsta, men någonstan långt inne hoppades jag ändå på ett positivt besked.
     Han ställde några frågor, kände och drog lite på knäet - och sedan sa det: "Okej Jonatan, så här är det... Jag skulle tro att det mesta av korsbandet är avslitet, och eventuellt kan det också vara en meniskskada". Fast först ville han invänta och se vad magnetröntgen visar, men det kändes som att han visste vad han snackade om.
     Han försökte vara lugn och positiv, som om han var rädd att jag skulle svimma av beskedet - men saken är den att jag var förberedd. Hade det varit så att jag varit ovetandes om skadan och knäets status så hade jag nog kunnat börjat gråta, men nu hade jag stålsatt mig och förberett mig på det västa. Och det var verkligen det värsta.
     Okej, han hade kunnat sagt: "Sorry grabben, men du kommer aldrig mer kunna spela fotboll" - det hade ju varit det mest hemska - men sett till alla tänkbara skador som mitt knä kunnat ha råkat ut för nu så var ju detta det värsta.
     Nu ska jag först göra en magnetröntgen, och sedan får vi ta det därifrån. Men som det lät på läkaren som var han nästan inställd på operation, och han ville göra det så snabbt som möjligt.
     Eftersom jag var förberedd på beskedet så reagerade jag inte så mycket just då. Men ju mer jag gått och tänkt på det under dagen så har jag insett vad det betyder. Känslan just nu är att det är så väldigt fruktansvärt jävla tråkigt. Just nu är det enormt tungt.
      Ingenting är ristat i sten, men med all förmodan kommer jag att missa den här säsongen. Om jag hade lite svårt att motivera mig gällande vissa saker i början av förra året, bland annat fotbollen, så är jag nu mer sugen på fotboll än vad jag någonsin varit i hela mitt liv. Och det är ingenting som har kommit nu bara för att jag inte kunnat spela på två månader, den känslan hade jag redan innan säsongen drog igång. Fy fan så trist!
      Och inte bara det, kommer jag att få linka runt i sommar? Eller vad fan vet jag, är det kryckor inblandat? Blir svårt att vara kung på volleyboll på Ekudden i så fall.

Nu ska jag deppa, och sedan komma igen. Stark och positiv. Jag ska faniemj komma tillbaka starkare och bättre än jag någonsin varit tidigare.

Kommentarer
Postat av: modric´

keep it up!

2011-03-21 @ 22:32:41
Postat av: Ruutu

Tvivlar inte på att du kommer tillbaks, starkare, bättre och snyggare!!! Kämpa på bara..

2011-03-23 @ 06:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0