En dag som gjord för att köpa skor

Hade jag jobbat på en tidning så hade jag skrivit SOLBRILLECHOCKEN! om dagen idag.
     Jag var inne i Eskilstuna på eftermiddagen, och där hade så gott som alla solbrillor på sig. Det var som att folk legat och väntat, tränat och laddat för den här dagen hela vintern. Så kom den, den första riktigt varma och soliga dagen - och då small det bara till för solbrillemänniskorna.
     Själv körde jag med mina Tom Ford-bågar. Oslipade. 4000 kr. Fett nice, jao.

Skulle köpa ett par skor, men jag kom hem med fyra par. Som vanligt.
     De jag skulle köpa var ett par svinbilliga vita vanliga sneakers, och sedan skulle jag "titta" på ett par fotbollsskor, och det slutade med att jag köpte dem också. Sedan hittade jag ett par svarta Paul Smith som var för billiga för att inte köpa, och därefter råkade jag köpa ett par ljusbruna ökenkängor-liknande skor som var nedsatta 200 spänn. Like a glove.
     Men jag köpte ett par regnbyxor också, så det så.

Skor måste man dock ha. Eller hur? Jag älskar skor. Skor och jackor är det bästa.
    Men jag måste snart köpa en ny skohylla.



Kommentarer
Postat av: Petra

Det var en jäkla massa välputsade skor. Hur klarar du att ha de vita skorna så fina? Mina blir alltid lite grådaskiga.

2011-03-13 @ 23:26:10
Postat av: J

jag brukar köra mina tygskor i tvättmaskinen när de blir för smutsiga. funkar bra, även om de krymper lite :)

2011-03-14 @ 00:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0