Livet idag

Jag tycker om att sätta känslor på årstider och perioder i livet. Jag vet inte varför, men jag behöver det. Jag behöver ha en känsla att associera med när jag tänker tillbaka.
     Som sommaren 2008, den var rätt tung. Åtminstone andra halvan av den. Sommaren 2009, däremot, var riktigt härlig - föltj av en grubblande höst. Våren 2010 var viktig, spännande, rolig och jobbig, medan den efterföljande sommaren var...ett mindre ingenting, egentligen.
     Hösten kom att bli mer och mer fantastisk, ju mer den led, och sedan fortsatte det.
     Frågan är vad jag ska säga om detta nu, och de kommande månaderna. Hur sätter jag en känsla på våren 2011? Jag vet inte riktigt, fast kanske. Jag känner mig så fruktansvärt harmonisk och lugn. Trygg i mig själv. Som om jag avancerat en nivå.
     Jag är fortfarande hungrig, men inte i samma behov av bekräftelse. Jag är fortfarande en grubblare, men inte lika orolig och nojig. Jag har fortfarande drömmar, men inte samma panik över att aldrig få uppleva dem.
     Med andra ord; jag ser fram emot en ljus, rolig och spännande vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0