Mannen utan H

Folk måste sluta stava mitt namn med H. Jag heter inte Jonathan, jag gör verkligen inte det! Jag heter Jonatan, nice to meet you.
     Idag var det en artikel i Bärsingen om att Brassarna inte kommer att spela med oss i år, och till det var det en bild på grabbarna som jag tog när de precis hade skrivit på för klubben för 2 år sedan. ARKIVFOTO: JONATHAN BJÖRKLUND stod det under bilden. Fan också!
     Men det är vanligt, folk stavar ofta mitt namn med H. Vet dock inte varför. Om man inte vet ifall ens namn stavas med eller utan H så skriver man väl alltid utan. Eller? Jag gör det i alla fall.
     Är det kanske så att Jonathan är en vanligare stavning än Jonatan? Ju mer jag tänker på det så är det nog fan så. Det gör att jag känner mig ännu lite mer unik än vad jag redan är.
     Och egentligen så bryr jag mig inte nämnvärt. Man får skriva hur man vill. Men jag föredrar den korrekta stavningen, för det är ju...jag.

Kommentarer
Postat av: Björn Blomgren

Ouch, man avskyr ju när det blir fel i ens artiklar. Men till mitt försvar stavades ditt namn med H i arkivet där jag hittade bilden :)

2011-03-12 @ 17:30:15
URL: http://www.kaksport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0