Nödvändig makeover

Vad tycker jag om att Per Lernström efterträder Peter Jihde som programledare för Idol?
    Min första reaktion var att det kändes piggt. En fräsch injektion i en annars åldrande, nästan döende, produktion som Idol. Det är ingen gammal TV4-profil, eller nån annan mossig programledare, som tar över, utan istället en ny up-comping star. En ung (nåja) och hungrig kille som vill visa att han är att räkna med i många år framöver. Jag tror att Per Lernström blir kanon i rollen.
     Min andra reaktion var...ingen alls, för så jävla upphetsande är det inte. Jag bryr mig på tok för lite om Idol för att höja på ögonbrynen åt någonting som har med programmet att göra.
     Men valet av Per Lernström var bra, även fast jag faktiskt inte är speciellt förtjust i honom som programledare. Han har, hittills, i Ballar av stål och Parlamentet, varit lite för flabbig och lättsam enligt min smak. Inte så rejäl, med andra ord. Men jag tror dock att han kommer att växa till sig med åren och bli ett riktigt stort namn i programledar-Sverige.
     Så, bra TV4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0