We did it again

Om gårdagen var superb så var denna dag...minst lika bra! Återigen av just ingen speciell anledning alls. Jag bugar och bockar och tackar och ser fram emot morgondagen, lite för att helgen börjar då. Tror det blir en kanonhelg, förstår ni.

Annars sitter jag just nu och myser med tanken på Peace & love i sommar.
    Idag blev Lykke Li klar för festivalen, och för några dagar sedan stod det klart att den levande legenden Bob Dylan gästar de.värmländska...förlåt, Dalarnas lilla plätt i Borlänge. En ganska fet bokning.
    Fast just själva konserten med Bob Dylan är inget jag ser fram emot - karln är ju inte direkt känd för sitt publikfrieri utan står mest och kraxar ohörbart bakom mikrofonen - men själva grejen att få se honom och uppleva honom, det känns stort.
     Jag har verkligen försökt att lära mig tycka om Bob Dylan, men det har gått sådär. Jag har fått kämpa in en knippe låtar på min iPod, och inte ens de låtarna är något jag lyfter från marken av. Tyvärr. Men en levande legend, och en personlig modeikon för mig, är han dock otvivelaktigt, och däri ligger glädjen över bokningen.
     Annars ser jag fram emot King of leon, Mando diao, Säkert!, 30 seconds to mars och Social distortion, än så länge.
     Men - egentligen är det ju bara en enda akt som gäller. En enda akt som räddar hela festivalen. And you know him by the name of Håkan Hellström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0