Skicka hit lädret

Har jag sagt att jag saknar att spela fotboll? Har jag sagt att jag är spelsugen till absurdum?
     Ett tag tänkte jag att "Nej, jag inte gå ner på träningarna längre. Det är självplågeri." - men nu inser jag att det är ett måste, en absolut nödvändighet. Antagligen är det och bara det som kan hålla lågan uppe.
     När man står bredvid och tittar på tvåmålsspelet så inser jag varför jag spelar fotboll, varför jag spelat fotboll sedan jag var 5 år och varför jag kommer att spela fotboll så länge jag bara kan. Det går inte att värja sig emot den kraft, med allt vad det innebär, som fotbollen har att erbjuda.
     Och på söndag väntar Köping FF. Matchen betyder ingenting - och som alltid när vi möter Köping FF så betyder det allting. Det hade milt sagt varit roligt att få vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0