Tidernas mest kryptiska inlägg

Vilken härlig dag får man ändå säga. Härligt väder och härligt jobb. Och imorgon går det riktiga Vasaloppet av stapeln ute vid Ulvesundsgymnasiet. 9 mil runt en gräsäng, det blir något det. 
     Finns en del förhandsfavoriter, men också många som kan överraska. Ska bli spännande. OBS! Ironi!

Men människan är en märklig figur - och samtidigt en fascinerande sådan. Det finns så mycket inom oss - glädje, ilska, kärlek, sorg, dumhet, intelligens, humor, besvikelse. Människan säger och tycker och tänker så mycket att ibland blir det bara...jävligt tokigt.

Men när det stormar som mest så gäller det att behålla lugnet, modet och självförtroendet tills stormen rett ut sig.
     Och visst är det är härligt när man kan titta sig själv i spegeln och säga: "Du har inte gjort någonting fel".

Och ibland när det kommer en motvind, vare sig man förtjänar den eller inte, så gäller det att komma ihåg alla ens positiva egenskaper.
     Jag menar...om jag skulle få en femkrona för varje person som sagt någonting negativt om mig - då skulle jag vara en fattig person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0