Världens 100 bästa låtar - andra upplagan: Plats 100-91

För en tid sedan annonserade jag om att jag skulle börja på en ny lista över "världens 100 bästa låtar genom tiderna", då jag ansåg att den gamla listan inte riktigt höll måttet. Den var inte tillräckligt genomtänkt och genomarbetad, och den var inte heller tillräckligt sann. Jag fegade lite och körde på vissa låtar som i folkmun skulle ha varit med på listan, men som jag själv kanske inte tyckte var så.
      Det har jag inte gjort den här gången. Nu är det bara låtar som enligt mitt hjärta platsar på listan, förutom att jag hållit inne på Oasis, Håkan Hellström, Blink 182 och Broder Daniel av den anledningen att de annars hade dominerat listan fullständigt. Det hade inte varit så roligt.
      Men, med start idag, här är den - listan över världens 100 bästa låtar genom tiderna.


100  He ain't heavy, he's my brother - (The Hollies)




99  Everybody hurts - (R.E.M)




98  Nothing compares 2 you - (Sinead O'Connor)




97  Union city blue - (Blondie)




96  One man guy - (Loudon Wainwright III)




95  You're the storm - (The Cardigans)




94  Can't stand me now - (The Libertines)




93  Boston - (Augustana)




92  (Everything I do) I do it for you - (Bryan Adams)




91  Ringing bells - (Mando diao)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0