Börsen går bra

Jävlar vad jag älskar att shoppa! Och jävlar vad jag hatar att spendera pengar! Känslan när jag hittar någonting jag verkligen vill ha är magisk, men när jag sedan stoppar kontantkortet i betalningsautomaten så sticker det till och en vind av ångest blåser i mitt ansikte.
      Det är ju tokmoment-22, jag vet - jag kan inte shoppa utan spendera pengar, och om jag inte spenderar pengar så kan jag inte shoppa någonting.
      Jaaaaaaaaaa, jag kanske är lite snål. Eller, jag säger som en vis man alltid brukar säga: "Jag är inte snål, men jag är försiktig".
      Jag tycker ju om att se de där stora beloppen längs ner på mitt kontoutdrag, och jag vet att de behövs till bättre grejer än till exempel två par solbrillor - men det är ju så gött och få unna sig då och då.
      Men det är ingen fara på taket. I'm a businessman. Jag har koll på läget. Jag kan shoppa på bra utan att fördärva en mindre förmögenhet och utan att behöva handla kalsonger på Myrorna. Jag har hittat The System.
      Jahap, nähäp, jahap, lite pasta carbonara nu då på det. Så där äckligt gott som bara jag kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0