Festkväll

Ikväll är det så dags - finalen i Eurovision song contest. Det är ett spektakel jag njutit av många gånger genom åren, men de senaste åren har intresset minsakt. Kanske för att det har blivit en jävla gristävling där det inte går att vinna oavsett hur bra låt man har.
      Jag gillar inte Eric Saade, tycker han har bevisat för lite för att vara så uppblåst, och jag gillar inte Popular - men jag håller stenhårt på Sverige. Alltid! Jag har inte hört de andra bidragen i finalen, men sett till hur det låtit genom åren så borde Popular ha en tokchans att vinna. Egentligen. Men det är ju det som är det tråkiga - oavsett om man har den bästa låten så blir det en tramsig idiotlåt framförd av nån eller flera lallare som vinner.
      Shit the same, vi har redan en bättre placering än förra året och det kan nu gå hur som helst. Jag hoppas vi vinner, det är på tiden, det var 12 år sedan sist, men blir inte förvånad om vi kommer sist i finalen.

Vet inte om jag hamnar framför rutan någonstans någon gång under kvällen, men det blir i alla fall en liten sväng in till E-tuna ikväll. Harrys, förmodligen. Nej, det är klart det blir Harrys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0