När landslaget var på besök

Det har varit ömsom regn, ömsom uppehåll hela dagen. Nån gnutta solsken däremellan. Det såg ändå stabilt ut inför kvällens landskamp på Runevallen - men runt halv fem började svarta moln, mörkare än arslet på en gorilla, dra in över Kungsör. Jag och Ankan började göra oss redo för att evakuera dagisgården, och jag tänkte "Det var den matchen det". Matchen skulle spelas, men det skulle spöregna, och publiken skulle vara blygsam.
      Men. Visst kom det en skvätt regn ifrån de mörka molnen, men när nationalsångerna spelades strax innan klockan sex på Runevallen så var det uppehåll och bitvis sol. Publiken hade hittat dit, nästan 1000 personer, och förutom en stund i slutet av matchen så klarade vi oss från regnet.
      Jag vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen, men jag hade nog förväntat mig lite bättre spel. Jag trodde pojkarna skulle vara bättre, men så kom jag på att det handlar om pojkar. De har ju inte ens fyllt juniorer än. Äsch, det blev väl sevärd match ändå, och fem mål. Schweiz vann med 3-2 efter att Sverige inlett matchen lite knackigt med baklängesmål efter två minuter. Sverige jobbade sig sedan tillbaka upp till 2-2, men sedan avgjorde Schweiz i den andra halvlekens slutdel, typ.
      Celebrity-spotting på läktaren: Nicklas Bärkroth från Blåvitt (tack Snygg-Johan), före detta landslagsspelaren och Portugal-proffset Fredrik Söderström, och före detta landslagsspelaren, Ajax-proffset och Blåvitt-hjälten Stefan Pettersson.
      Roligaste kommentaren jag hörde från publiken kom från en grabb, vad kan han ha varit, 14-15 år, som på fullt allvar frågade sin polare när matchen drog igång: "Är Zlatan med eller?"
      En rolig händelse för Kungsör ändå, och kul att så många dök upp trots det ovissa vädret.




Lite coolt med landslagströjor på Runevallens gräsplan, ändå.




Och plötsligt dök generalen himself upp på långsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0