Mer om igår

Lååång dag, från jobb till klockan fem, ner till träningen, för att sedan avsluta med kalas för Morfar.
      Det var väl egentligen idag, det.

Igår var det seriepremiär för U-laget, med mig vid rodret, och det slutade med en oskön 5-1-förlust. Men hey - stirra er inte blinda på resultatet.
       Visst är det inte roligt att förlora, allra minst med fyra mål, men det fanns ljusglimtar. Vi gjorde en bra första halvlek och kunde, eller borde, ha tagit ledningen både en och två och tre gånger. Istället gjorde BK 30 1-0 på en frispark, vilket var en av få målchanser ifrån dem i den första halvleken.
        I halvtid kändes det som att vi hade matchen hyfsat bra och känslan var att "det här ska vi vända". Men så fick vi några tunga minuter i inledningen, där BK 30 kunde göra 2-0 ur misstänkt offsidesituation och sedan 3-0 på en straff. Efter det föll huvudena en aning och benen blev tröttare. Vi tappade mittfältet i matchen, varpå BK 30 alldeles för enkelt kunde rinna igenom och öka på upp till 5-0.
        Men vi repade mod och avslutade bra, och på slutet kunde Kimpa slå in 5-1.
        Trälig inledning på den andra halvleken som ställde till det, annars såg det rätt bra ut emellanåt. Många av grabbarna hade inte många nittiominutare i benen innan gårdagens match, så det är klart att det suger i benen efter ett tag. Får vi bara spela ihop oss lite mer tror jag det kan bli bra tillslut, så jag ser positivt på fortsättningen.

Men Blåvitt vann! För andra matchen i rad! Och mot Malmö FF! Jävlar vad skönt, och oj vad jag hoppas att Tobias Hysén får vara hel och frisk.

Och så är bin Ladin död. Man hade ju nästan glömt bort honom grand. Hans vara eller icke vara har ju alltid varit så osäkert - var han död eller satt han i nån grotta uppe i bergen och tryckte?
       Nåväl, nu verkar det ju onekligen som att han är stendöd. Men...ingen kropp, alltså inget fotobevis, och därför kan vissa inte låta bli att misstro nyheten.
       Jag vet inte, men man får ju verkligen anta att så är fallet. Den här gången väljer jag att tro på det jag läser och hör. Usama bin Ladin är död - de tog honom tillslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0