Bra val, SVT!

Jag skrev igår om att julen är rekordtidig i år, det är ju fortfarande november och allt - och idag tog vi fram julgranen på jobbet. Det känns...inte rätt. Men det kansken blir jättebra. Bäst?

Och för att spinna vidare på jultemat - nu är det officiellt att Kalle Moraeus blir årets julvärd på SVT. Härligt, fast oväntat.
     Oväntat i den bemärkelsen att jag gått och väntat (eller, det är inte som att jag gått runt och väntat på beskedet om vem som blir årets julvärd, men ni fattar) på ett kvinnligt namn - eftersom att ända sedan Arne Weise slutade som julvärd så har SVT alternerat med en man och en kvinna vartannat år. Och eftersom André Pops var julvärd förra året så...
     Men det är härligt tycker, för egentligen så är ju Kalle Moraeus ett självklart val. Mjuk, mysig, snäll och folklig. En gõ gubbe helt enkelt, även fast han inte kommer ifrån Göteborg. Kan man vara en gõ gubbe då, förresten? Ja det tycker jag. Kalle Moraeus är en gõ gubbe personifierad.
     Det blir en fin julafton det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0