Kom tillbaka (om så bara för i natt)

Du låg på min rygg, med din kind emot min, och du sa att dom pratar om oss. Dom säger att vi är som det där paret i den där vampyrserien på TV som är så populär.
     Och min bästa vän var din pojkvän och han satt bredvid oss. Ingen visste någonting, inte ens vi själva, att det där som var så självklart egentligen var någonting mer.
     Men det kunde aldrig bli, och så är det hela tiden. För mig.
     Jag vet, det var en dröm, och när jag vaknade kunde jag inte ens komma ihåg ditt ansikte. Men där på min rygg i min dröm var det som att du alltid funnits. Din doft, din andedräkt, din kropp, din hud var någonting jag känner igen. Som att du finns just nu, men var är du nu? Som att jag vet vem du är, men hur ser du ut?
     Jag har letat bland ansikten och röster, bland gamla kärlekar och dom jag aldrig ens mött. Men ingen passar in på dig där du låg på min rygg, det enda jag vet är att jag alltid älskat dig.
     Jag tror att du finns någonstans, jag känner säkert dig, men kommer vi ses igen, i nästa dröm eller i verklighet? På min rygg eller bara bredvid.
     Jag kommer nog sakna dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0