Lite nödig info

Jag gillar att köra raggare. Eller rättare sagt; jag kör ofta raggare. Alltså hyfsat bakåtlutad med vänsteramren slött hängades över ratten. "Klockan tolv".
     Det är inte medvetet, det bara blir så. Allra helst när jag kör kortare vändor i tätorter. Jag kan också ha vänsterhanden "klockan halv sex" på ratten, medan högerhanden vilar på växelspaken - och om jag är riktigt slö har jag endast vänstertummen på ratten. Det blir lite trixigt att svänga åt vänster, som att vrida armen ur led, men det funkar.
     Kör jag längre sträckor så använder jag mig oftast av klassikern "klockan tio i fyra", ibland "klockan tjugo i två", men aldrig "klockan kvart i tre". Det är bara pensionärer som kör "kvart i tre".
     Men favoriten är nog att sitta bakåtlutad med tummarna "klockan halv sex". Livsfarligt, I know, men så är det.

Ja, det var väl det om det det.

Kommentarer
Postat av: CJ

"Vänstertummen" är ju så jäävla skön=)

2011-11-16 @ 22:30:34
Postat av: J

men farlig, man måste var fokuserad, annars kan det smälla satan!

2011-11-16 @ 23:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0