På radion

På min väg till och från jobbet hinner jag få ungefär en halvtimmes radiolyssning varje dag - och jag har några spaningar.

1. Den roligaste reklamen just nu är den med pappan som ringer till förskolan. Vet inte vem eller vilka den gör reklam för, men den går så här:

- Förskolan Snigeln.
- Ja hej det är Stefan, Sagas pappa.
- Hej!
- Jo jag undrar om det är okej att jag hämtar Saga lite senare idag, det är lite körigt på firman.
- Javisst, det går bra.
- Bra, jag hämtar henne ungefär vid tio, men inte senare än midnatt.
- Men...
- Okej hej!

2. Den bästa reklamen just nu är Flux munskölj som har spelat in en Fluxlåt i olika musiktappningar, bland annat heavy metal och schlager. De är snärtiga tycker jag.

3. Av de tre morgonprogrammen Morgonpasset i P3, Rix morgonzoo och Äntligen morgonMix Megapol så gillar jag Rix morgonzoo bäst just nu. Allvar och humor, utan att det blir för flamsigt eller allvarligt.

4. Set fire to the rain med Adele spelas väldigt ofta. Så ofta att jag tröttnat på den. Veroniga Maggios Satan i gatan är också farligt nära.

5. Det är bara skitlåtar på Tidernas bästa rock för tillfället.

6. Mix Megapol spelar verkligen en blandning av gamla och nya låtar. Igår hörde jag Robbie Williams She's the one. Det var inte igår, om man säger så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0