Inte lika bättre

Andra avsnittet av Så mycket bättre igår, Eva Dahlgrens dag, och jag börjar få en svag känsla av att det kanske inte är lika bra som förra året. Deltagarna är inte lika intressanta, samtalen är inte lika intressanta, och musiknumren är inte lika intressanta.
      Kanske är det för att man håller igen för mycket? Varken Eva Dahlgren, Tomas Ledin, Lena Philipsson eller Laleh är kända för att öppna upp sig själva och släppa in till det privata, och även fast jag inte kräver att veta hur många gånger i veckan de älskar med sina respektive partners så kan man ändå tycka att i ett sånt här program så borde man kunna bjuda lite lite mer på sitt inre.
      Men det mest oroväckande är musikframträdandena. De har varit rätt bleka, och om inte de blir bra så blir inte programmet lika angeläget för mig. Då kan det liksom vara, för min del.
      Återigen var det Laleh som levererade, när hon förvandlade den vackra låten Ängeln i rummet till ett pulserande och smått episkt nummer. Hon har verkligen gått in för det här med själ och hjärta, och även fast jag tror att de andra också verkligen har försökt så blir det tydligt att ingen har lyckats lika bra som Laleh.
      Ledin gjorde Ledin av Vem tänder stjärnorna, och det blev ju minst sagt sådär, medan Lena Philipsson gjorde schlager av Jag klär av mig naken, vilket också blev sådär.
      Mikael Wiehe tolkade För att du är här, en låt jag inte hört tidigare, och en förutsättning för att man ska tycka artisterna tolkningar är ju att man hört låtarna tidigare. Annars blir det svårt att komma med en bedömning. Samma sak med E-type, som gjorde eurometal av Jag är gud, den hade jag heller aldrig hört tidigare, så jag vet inte vad jag ska tycka.
      Kvällen bottennapp stod återigen Timbuktu för. Han körde Kom och håll om mig, en låt jag inte gillade innan och Timbuktu lyckades göra den ännu sämre.
      Kanske blir det bättre ju längre säsongen går, i takt med att deltagarna blir bekvämare, eller nedmonterade av det höga inspelningstempot. Men jag ändå profilerna. Det finns ingen Christer Sandelin som Plura och Petter kunde göra sig lustiga över, och ingen Di Leva som kan gå runt och vara allmänt kosmisk. Det är lite mer "normalt" den här säsongen, till det sämre.
      Dock ska det bli intressant att se vad man kan hitta på nästa lördag då Timbuktus låtar ska upp till tolkningar. Först då kanske det blir intressant på riktigt. Jag kan tänka mig att Ledin kan göra en rockdänga av Alla vill till himmelen men ingen vill dö, Laleh skulle nog kunna göra någonting bra av Karmakontot och fan vet om inte E-type skulle kunna hitta på nåt roligt av Resten av ditt liv?
      Jag har ingen, men det ska bli kul att se vad de väljer för låtar, och framförallt vad de gör med låtarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0