Det regnar, och jag bryr mig inte

Jag måste säga det att jag trivs oerhört bra med att sluta kvart i ett om dagarna. Det är helgjutet. Man jobbar halva dagen, och sedan är man relativt fri. Att komma upp i gryningen är inte heller några problem. Efter ett tag. Efter en kopp kaffe.
     Fast det är ju bara de dagarna jag har öppning.
     Annars börjar jag klockan tio och har stängning - och det är inga fel det heller. Speciellt inte de dagarna man lyckas komma upp skapligt i tid så att man får en skön morgon för sig själv. Det ställer heller inte några krav på att behöva lägga sig jättetidigt kvällen innan, samtidigt som man ändå känner sig utvilad dagen därpå.
     Och hur jag än jobbar så går dagarna ändå väldigt snabbt, och det måste ju vara tecken på någonting positivt tycker jag. Inte att de går fort, men att de inte är sega, tråkiga och långsamma.
     Idag var en dag jag slutade tidigt, och det ska jag fira genom att köpa tre wienerbröd och åka upp till Mormor och Morfar och dricka saft och titta på Cartoon network. Ha! Nej då, nej då, det var 15 år sedan. Numera dricker jag kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0