Förkunnande

Bara för att jag inte hört av mig under dagen behöver det inte betyda att jag inte kan gå rakt på sak.
     Ni kanske tänker att "Han som har såna ambitioner och pratar i så fina ord om framtiden, varför gör han ingenting? Varför snackar han bara?". Nåväl, det ska jag förklara.
     Jag tror mig veta, eller förstå, att en storsatsning på en karriär inom specifika ämnen har sitt pris. Ska man satsa stenhårt för att göra eller bli någonting stort så kräver det vissa uppoffringar. I mitt fall så skulle nog de uppoffringarna bli familjen, vännerna, Kungsör, KBK och fotbollen. 
     Det är uppoffringar jag inte vill göra. Inte just nu, i alla fall.
     Allt det där skulle ju finnas kvar, såklart, men inte i den mån och form som jag vill ha det - och då kan det lika gärna vara. 
    Med andra ord; mina ambitioner finns inte här och nu, utan i framtiden. När tiden är annorlunda. När tiden är rätt.
    Jaja, nu vet ni det. Nu behöver ni inte undra längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0