Mot Rom

Den här veckan började illa, då måndagen och tisdagen var, relativt sett, smått fasansfullt dåliga. Men så vände det en aning igår, och dagen idag var inte alls tokig.
     Därmed inte sagt att det inte ska bli fruktansvärt skönt med lite långledigt nu.
     Imorgon åker jag till Rom med Storebror Thomas och Brorson Erik - och jag kan inte beskriva hur skönt det ska bli. Men framförallt roligt och spännande.
     Rom har alltid varit ett ställe jag som jag kännt att jag måste se innan jag checkar ut, tillsammans med Paris, Athen, Barcelona, Budapest, London, Berlin (nåja) och New York. London har jag varit i, och snart kan jag alltså checka av Rom.
     Jag ser fram emot tre dagar av bra boende, god mad, typiskt turistande och Serie A-fotboll mellan Roma och Milan. Inte alls pjåkigt, må jag säga.
     Enda smolket i bägaren är att jag missar KBK-festen på lördag kväll. Jag vill hemskt ogärna missa denna kväll, alltid, men det är inte så mycket att göra åt saken denna gång.

Nåväl, if you please excuse me, men jag har en väska att packa.
     På återseende på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0