Nedräkningen har börjat

En bra dag för Oasis-människor.
     I en intervju med Rolling stone säger Liam Gallagher att han skulle kunna tänka sig att återförena Oasis igen 2015, i samband med att skivan (What's the story) Morning glory firar 20 års-jubileum, och där kan han tänka sig en turné där de spelar skivan i sin helhet.
     Samtidigt har Noel Gallagher hintat lite tidigare att han "kanske lämnade Oasis lite för snabbt". Att det hade varit bättre att de gjorde sina egna grejer några år, sedan komma tillbaka 2015 med en ny skiva och samtidigt fira jubileumet med (What's the story) Morning glory.
     De börjar alltså mjukna, Bröderna Gräl. Från att inte ha pratat med varandra på 2 år så börjar de nu, extremt smått, närma sig varandra. Vem vet vad några år till kan göra med deras förhållande till varandra?
     Inte för att de behöver Oasis - Liam turnerar världen över med Beady eye och Noel klättrar på listorna med sitt soloabum Noel Gallagher's High Flying Birds - men jag tror de börjar inse att Oasis var någonting mer, större och bättre än vanligt.
     Jag håller mina tummar, i 4 år om jag så måste, och hoppas något utav det innerligaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0