Nej nu jävlar!

Det pratas ju ofta om Mikael Persbrandt som "Sveriges sexigaste man" - och det kan jag väl köpa. Inte lika mycket för hans utseende som för hans pondus och manlighet, men han ser ju helt klart bra ut.
      När man däremot pratar om Persbrandt gällande "Sveriges bästa klädda män", vilket man gör i vissa tvivelaktiga sammanhang, så blir jag desto mer fundersam. Med rätt styling, så visst - men om karln själv får bestämma så är han ingen välklädd man.
      Det är något jag ofta reagerat på - men det slog mig verkligen när jag fick se Persbrandt på en vimmelbild ifrån premiären av hans nya film Stockholm östra.

Ja fy fan.
     Hade rocken varit knäppt och 20-25 cm kortare, kompletterat med ett par helvita tygskor så hade det kunnat funka a'la Liam Gallagher. Nu blir det någonting helt annat som jag inte ens kan hitta en jämförelse med. Det är som att en blind man har valt kläder åt honom.
     Det allra smidigaste för att undvika denna katastrof hade varit ett par svart klackskor, det hade mildrat skadan rätt bra. Plus att ta bort det där mockatäcket han bär på. Men närå, här kör han med höga vitröda sneakers till grådassiga kostymbyxor och en aningen för stor kavaj - och utanpå på det en beige rock som går ner till fotknölarna.
     Nej fy fan.
     Visst kan det vara roligt, och helt rätt, att mixtra med olika kläd-koder och blanda lite spännande, och jag vet att många har haft och har synpunkter på mina utstyrslar ibland - men någon jävla måtta får det vara.
     Schämmes tamejfan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0