Mörkret i Budapest

Jag har aldrig varit med om att en spelare sågas så ordentligt vid fotknölarna som Oscar Wendt har gjorts i media efter Ungern-matchen igår. Här kan man klart och tydligt prata om en "syndabock".
     Det ska direkt sägas att Wendt var bedrövligt dålig igår och knappt hade ett rätt på hela matchen. Efter hands-bollen som ledde till straff så var han körd i den här matchen, och med facit i hand borde han ha blivit utbytt i halvtid. Om inte tidigare.
     Men när det blir såna här unisona sågningar av spelare så kan jag inte hoppa in i motorsågskören. Jag blir blödig och ställer mig i försvarsställning, för jag tycker så synd om honom. Och någonstans kan jag förstå lite hur han känner, för utan några direkta jämföringar så har jag ändå varit där. När man har gjort nåt självmål, en dålig insats eller dragit på sig nån dum utvisning. Känslan när man sedan går in i omklädningsrummet till sina lagkamrater efter matchen - den är vidrig.
     Visst får han ta på sig en stor del av skulden till förlusten, men spelare som Anders Svensson, Zlatan, Granqvist och Majstorovic gjorde ingen höjdarmatch heller, milt sagt. Det var på många sätt ett kollektivt bottennapp, där en spelare dippade lite mer än de andra.

Nej, det blev ingen roll kväll för svensk del, men nu är det ny match idag.
     Munktorp borta, och det kan bli en tuff holmgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0