Ikväll är jag glad

Så fick vi äntligen en seger med b-laget!
     Den kom ikväll mot Syrianska, och vi vann med 3-2. Tillslut, ska tilläggas. För vi låg under med 2-1 i halvtid, och i andra halvlek tog vi över fullständigt och skapade många bra målchanser - utan att få in bollen. Det dröjde fram tills att det var 10 minuter kvar av matchen innna vi kunde kvittera - och ett par minuter innan slutet kom också segermålet. Så jävla härligt och roligt.
     Efter en halvtaskig inledning så gör vi en väldigt bra andra halvlek, där det i princip var spel mot ett mål. Jag vet inte hur många "NEJ!" och "UUUH!" och "OH!" som vi utbrast innan vi äntligen fick in bollarna.
     Och det var en liten coach-seger måste jag säga. Med 10 minuter kvar sa jag till Micke Nilsson: "Ska vi gå ner på en trebackslinje och sätta in en till anfallare?". Så blev det, och Sebbe Purhonen hann inte vara inne på planen många sekunder innan han stötte in 2-2. Sedan höll han sig framme i ett nästan identiskt läge och stötte in 3-2 några minuter, och då gick vi ner till en fyrbackslinje igen.
     Den ändringen måste jag ändå få!
     Men segern tillhör spelarna helt och hållet. Som de krigade för seger - och så roligt att de äntligen fick den. Vi hade väldigt många juniorer i den här matchen och de visade verkligen framfötterna, vilket var kul.
     En och annan senior fanns också på planen, bland annat Botmannen som äntligen spelade i den röda tröjan igen! Jag frågade honom igår om han inte hade lust att vara med en match, då vi såg ut att sakna lite spelare idag, och han ställde trofast upp. Det var alltså första matchen i år, och för att inte ha rört bollen på mer än ett år så såg han oförskämt bra ut. Och vem dunkade in vårt första mål tror ni? Jo, Botmannen såklart, på klassiskt manér. Jag hoppas verkligen inte att det var sista gången.
     Nej fy fan vad glad jag var efter matchen, och vad glad jag fortfarande är. Inte direkt för segern i sig, även om det var sjukt skönt att äntligen få vinna, utan mer för den inställning och attityd vi visar. Det hade inte varit lika roligt om vi vann även fast vi spelade dåligt, om jag säger så.
     Tack grabbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0