Ett briljant program, tillslut

Så är då Breaking news slut. För den här gången. Det känns oerhört trist.
     I början var jag lite...vad ska jag säga, måttligt förtjust? Det kändes inte som ett superprogram ala Filip & Fredrik, samtidigt som det inte alls var dåligt. Sedan, efter ett par veckor, blev det bättre och jag blev mer positivt inställd till Breaking news - och tillslut, efter typ fyra veckor, var jag toksåld.
     Det var ingen enskild händelse eller gäst som gjorde det, utan snarare det faktum att både Filip & Fredrik och redaktionen växte in i formatet. Man hittade sin nivå och sin ton, och den höll man sedan konsekvent. Då blev det riktigt jävla bra, så bra som bara Filip & Fredrik kan göra ett program.
     Jag tror det var lite som så att man i början ville göra det lite mer strikt och allvarligt, ett nyhetsprogram med en rolig touch, men man fick inte till den där rätta mixen. Sedan efter tag så vågade de vara lite mer roliga och vulgära, så som man känner dem, samtidigt som man inte tappade greppet om "allvaret" - och då blev det bra. Riktigt bra!
     Och när man sedan fick se ett collage med det bästa ifrån säsongen, samtidigt som Filip & Fredrik sjöng Hallelujah ackompanjerande av Janne Schaffer på elgitarr, som avslutning på säsongen så såg man hur mycket roligt programmet bjudit på. Och vilka gäster! Joe Labero, Tommy Körberg, Ken Ring, Eric Idle, Thomas Alfredsson, Annie Lööf, Jan Eliasson, Håkan Hellström, Liam Norberg, Jan Guillou, Ingvar Oldberg, Erik Hassle, Patrick Mörk och Robert Aschberg. Snacka om blandning.
     Och Filip & Fredrik drar sig inte för att skoja med eller såga någon längs fotknölarna, för att sedan dagen därpå ringa upp den personen eller bjuda in honom som gäst i studion. Det säger lite om deras storhet och genialitet.
     Just därför, allt ovan nämnt, så är det fruktansvärt surt att det nu är slut. Det har blivit som en "klockan 22.00"-drog, och på sex veckor har jag inte missat ett program.
     Som tur är kommer Breaking news tillbaka, och det glädjer mig mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0