Världen just nu

Det här fallet med Ola Lindholm och kokain-anklagelser förbryllar mig. Jag vill förstå hur han tänker och resonerar kring detta - men det är sannerligen inte lätt.
     När jag tänker på Ola Lindholm så är han oskyldig. När jag ser Ola Lindholm så är han oskyldig. När jag hör Ola Lindholms röst så är han oskyldig. Ändå när han pratar om att han är oskyldig, att han vet hur det gått till, och att han har ett trumf på handen - och fortfarande inte säger någonting om det...ja då börjar man tänka: "Jaha, han kanske döljer någonting. Han kanske är skyldig ändå?".
     Jag förstår verkligen inte vad han möjligtvis kan tjäna på denna konsekventa tystnad. Om han vore oskyldig och kunde bevisa det så borde ju det rimliga vara att han öppnar käften och lägger korten på borden. Då skulle han ju vara back in the game igen. Kanske inte just nu, men väldigt snart i alla fall.
     Nu verkar det ju uppenbarligen som att han inte kan lägga korten på borden, av någon anledning som bara han vet om, och då blir ju hela grejen väldigt...mystisk och svår.
     Allt pekar ju på att han är skyldig. Som Leif GW Persson uttryckte det: "Kokain är inte nåt man bara får i sig". Ändå har jag svårt att tro på det, och jag hoppas verkligen att allt löser sig för honom. Han verkar sympatisk och härlig.

...och samtidigt när jag skriver detta så läser jag på aftonbladet.se att Stefan Liv dött i en flygkrasch med sitt ryska hockeylag.
     Vad är en liten knarkhändelse i förhållande till detta? Ingenting. Allt annat hamnar i skymundan för en så ofattbar och fruktansvärt jävla tragiskt händelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0