Pyttipanna!

Äntligen kom första poängen för Blåvitt!
     Efter två inledande förluster var jag lite smått nervös inför kvällens match mot AIK. En tredje raka hade inte varit så superkul inför fortsättningen, och AIK på Råsunda är alltid AIK på Råsunda.
     Men det såg ju bra ut där i inledningen av andra halvlek. 0-0 i halvtid och Blåvitt började skapa flitigt framåt. Så gör AIK 1-0, efter att IFK sumpat ett jätteläge sekunderna innan. Bly. När sedan Blåvitt började tjonga, med 20 minuter kvar av matchen, så trodde jag det var kört. Ingenting hände. Men så, i matchens sista minut, nästan sista sekund, så kom en lång boll in mot straffområdet, kalabalik, och gamla gõa islänningen Hjalmar Jonsson brölar fram och älgar in kvitteringen.
     Det var vändningen det. Nu börjar Blåvitts resa mot guldet. Jag känner det, det var så moraliskt viktigt. Jag tror det kommer att bli den här sekvensen som avgör IFK Göteborgs SM-guld 2012.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe inte då, Häcken kommer klå er i år också ;)

2012-04-16 @ 21:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0