Skönt att slippa den där ångesten

Härlig dag igår, må jag säga - och en härlig kväll!
     Först en tur till Hallstahammar för att titta på pojkarna när de spelade mot E-tuna Södra, och fastän det var så där underbart svinkallt som det bara kan vara när det blåser riktigt jävligt så var det ändå härligt att se grabbarna spöa Södra med 5-1. Ett mycket bra resultat mot ett lag som ska spela division 2 i år.
      Det blåste, som sagt, och det var väl svårspelat, och vi inledde riktigt darrigt, Södra kunde ta ledningen efter bara 5 minuter - men, 5-1 är ändå 5-1, så det är klart att vi spelade upp oss tillslut. En väldigt skön seger!
      Därefter vankades det lagfest och inkilning på kvällen för nyförvärven och de uppflyttade killarna ifrån juniorlaget. Åtta stycken var dem som skulle inkilas, och de fick bland annat sjunga lite, häva mjöd, prata oavbrutet i 2 minuter inför oss alla och tungdansa.
      Det var jag som höll i inkilningen och jag tycker det blev ganska lyckat tillslut. Inget märkvärdigt egentligen, men vi fick oss alla några skratt och grabbarna bjöd bra på sig själva. Att supa någon under bordet var inte aktuellt. Dels för att många av grabbarna var yngre, dels för att vi har seriepremiär om två veckor, och dels för att det inte är så jävla roligt. Man har ändå ett visst ansvar när grabbarna är yngre, och jag tycker vi höll oss på en bra nivå. Det var mer roligt än fylleslag.
      Sedan blev det en sväng in till Eskilstuna och Brasserie, men det var ingen höjdare faktiskt. Fan så tråkigt det var, när jag tänker efter. Jag vet inte, det känns som att jag tappat lusten och glädjen över att gå ut på krogen. Det var längesen det var roligt. Jag uppskattar att dricka lite öl eller vin och garva med polarna, men att gå på krogen är inte så superskoj. Kanske är det för att man tröttnat på Brasserie, eller kanske är det för att man tröttnat på hela den där svängen?
       Jag vet inte, snart är det sommar och då brukar det bli lite bättre, och snart öppnar förhoppningsvis Statt igen, och kanske det blir lite roligare. Vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0