Blame it on the weatherman

Jaha ja. Det var ju skojigt. Det blidde inget derby, nejdå nejdå, DET REGNADE JU FÖR FAN BORT!!! Vilket satans antiklimax. Var ju så peppad på match - mot Köping!
      Usch vad tomt det kändes när beskedet kom. Det vägrade sluta regna, och trots att det inte regnat så länge, började ju först på eftermiddagen, så var planen alldeles för vattensjuk för att kunna bedriva hygglig fotboll på. Det hade blivit vatten-polo, en lottdragning, en parodi.
      Visst, det hade inte varit roligt att spela på den planen, och det hade troligtvis inte dykt upp många själar på läktaren - men jag var så sugen. Även fast jag inte skulle spela så var jag sugen.
      Frågan är om jag nu får vara en del av ett derby denna säsong. Matchen skjuts upp några veckor, och kanske är det som så att jag inte har någon plats på bänken då? Fy fan så trist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0